هفته نخست مسابقات سراسري اسب‌دواني كورس پاييزه يزد برگزار شد



يزدفردا:هفته نخست مسابقات سراسري اسب دواني كورس پاييزه يزد، ويژه اسب‌هاي اصيل عصر جمعه در مجتمع سواركاري صفاييه شهر يزد برگزار شد.

در مسابقات امروز‪ ۲۱‬راس اسب در سه كورس مسافت يك هزار و‪ ۱۰۰‬متر را طي كردند.

نخستين كورس رقابت‌ها به اسب‌هايي اختصاص داشت كه امتيازي از مسابقات كشوري نداشتند.

در اين كورس اسب‌هاي خيزران و دلشاد هر دو از استان لرستان به ترتيب اول و دوم شدند و اسب "در رفيع" از استان يزد به مقام سوم دست يافت. در كورس دوم كه به اسب‌هاي دو تا هشت امتياز رده‌بندي كشوري اختصاص داشت، اسب‌هاي دماوند رفيع، خبيثه‌مير و خاطره، همگي از استان يزد به ترتيب مقام‌هاي اول تا سوم را كسب كردند.

در آخرين كورس اين رقابت‌ها كه در رده اسب‌هاي‪ ۱۶‬تا‪ ۴۶‬امتيازي برگزار شد اسب‌هاي خيام رفيع، در يزد و چالدران، همگي از استان يزد به ترتيب اول تا سوم شدند.

در پايان مسابقات ياد شده در مجموع‪ ۲۶‬ميليون و‪ ۲۵۰‬هزار ريال ازسوي هيات سواركاري استان يزد به صاحبان و سواركاران اسب‌هاي برتر اهدا شد.

اسب‌هايي كه در مسابقات كشوري مقام‌هاي اول تا سوم را به دست آورند به ترتيب هر مقام هشت، چهار و دو امتياز در رده‌بندي فدراسيون كسب مي‌كنند.

در نخستين دوره مسابقات سراسري اسب‌دواني كورس پاييزه يزد، سواركاراني از استان‌هاي تهران، يزد، لرستان، خوزستان و اصفهان طي چهار جمعه متوالي با يكديگر مسابقه مي‌دهند.

استان يزد با داشتن‪ ۲۲‬باشگاه پرورش‌دهنده اسب اصيل و‪ ۴۵۰‬راس اسب از اين نژاد، بعد از استان خوزستان بيشترين اسب از اين نوع را در كشور دارد.

يزدفردا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا